dimanche 17 novembre 2013

تنصحونى بإيه



مشكلتى انى عاطفيه بعض الشئ طول عمرى متعلقه بإبن خالى اللى من فى نفس عمرى هو دايما كان معايا فى اشد واصعب مواقف حياتى كان جنبي ومساندنى لكن ولاننا لسه كنا بندرس قررنا نبعد ونكون اخوات واصحاب لان اللى حوالينا رافضين لكلامنا مع بعض علما بإن حدود علاقتنا لم تتعدى الكلام فى التليفون كأخوات بنحكى عن مشاكل حياتنا ودراستنا وبس حتى كلمة بحبك ماسمعتهاش منه ولا هو سمعها منى افترقنا فتره لكن حصلتلى ازمه شديده وتعبت جامد حسيت انى محتاجه له جدا فلجأت له وهو ماردنيش ابدا ولا زعلنى وكأنه كان منتظرنى ورجع التواصل بينا من جديد لكن الظروف حكمت علينا مانقدرش نكمل لان كنا ناويين على خوبه وبالفعل بدأ الكلام الرسمى بس اتوفى والده ومامته مش موجوده مسافره بره البلد والحياه اتلغبطت جدا وانا اتخرجت من جامعتى علما بإن دراسته هو سبع سنين وانا اربعه ومن كتر الضغط من اهلى على انى اعيش حياتى ومااعلقش نفسي بموضوع مافيش فيه امل نظرا لظروفه وهكذا قررنا نبعد للمرة التانيه ونشوف نصيبنا هيكون ايه ولانه عارف انى بتعب من الضغوط عليا وافقنى بس وعدته انى ماافكرش ارتبط غير لما ارجعله الاول واعرفه والفتره دى هو معتقل وانا اتقدملى ناس كتير بس مش عندى استعداد لا اشوف حد ولا اسمع اى حاجة من حد واهلى زعلانين منى بسبب تصرفاتى وكل شويه يقولوا انهم عاوزين يفرحوا بيا بس انا مش هااقدر افرح من غيره ومااقدرش اعمل فيه حاجة زى دى هما شافين انى هاانتظره كتير وهتواجهنى معاه صعوبات ومسؤليات لكن انا مش بإيدى مشاعرى متحكمه فيا وقلبي وعقلي معاه هو حد يقولى ايه اللى انا فيه ده واعمل ايه انا كنت حاسه انه امانى حمايتى حتى واحنا مفترقين بنكون متطمنين على بعض وعارفين اخبار بعض بحكم صلة القرابه لكن دلوقتى ومن ساعة اللى حصله وانا مش عارفه افهم فيا ايه ومش حاسه غير بوجع جوايا وبس








via مدونة الوليد http://forum.el-wlid.com/t494812.html

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire